شرکت خودروسازی بی ام و ۱۰میلیون دلار جریمه شد

به گزارش سی ان ان، دولت کره جنوبی شرکت خودروسازی بی ام و را ده میلیون دلار به خاطر آتش سوزی موتورهایش در این کشور جریمه کرد. مشکلات این خودرو سازی به اینجا ختم نمی شود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت زمین، زیر ساخت و حمل و نقل کره جنوبی در روز دوشنبه اعلام کرد علاوه بر جریمه ۹.۹ میلیون دلاری، این پرونده به قانون سپرده می شود تا تصمیم گیری شود آیا اتهامات کیفری لازم است یا نه.
بحران شرکت خودروسازی بی ام و در کره جنوبی در تابستان شروع شد، زمانی که چندین گزارش در مورد آتش گرفتن این خودروها ارائه شد. این خودروساز آلمانی اعلام کرد آتش سوزی ها به خاطر سیستم اگزوز خودرو بوده اند و شروع کرد به بررسی خودروهای درخطر.
ولی هیئتی که در دولت برای بررسی موضوع تشکیل شده بود، دریافت که شرکت خودروسازی بی ام و سعی کرده این موضوع را پنهان سازد و زمان زیادی طول کشیده تا ۱۷۲ هزار خودروی معیوب خود را فرا بخواند.
شرکت خودروسازی بی ام و در روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد به محض مطلع شدن از دلیل اصلی آتش‌سوزی ها، فراخوان را اعلام کرده است. در این بیانیه اشاره ای به اتهام مخفی کردن مشکل نشده است.
شرکت خودروسازی بی ام و اعلام کرد که تحقیقات دولت هم به نتیجه مشابهی در مورد دلیل آتش‌سوزی رسیده است. نقص در واحد گردش گاز اگزوز خودروها، سیستمی که برخی گازها را به داخل موتور برمی گرداند تا آلودگی را کاهش دهد. ولی از نظر وزارت حمل و نقل کره، مشکل نقص در طراحی خودرو بوده است. BMW این نظر را رد کرد.
بیش از ۵۰ خودروی شرکت خودروسازی بی ام و در سال جاری در کره جنوبی آتش گرفتند ولی هیچ مرگ یا جراحتی که ناشی از این آتش سوزی ها باشد گزارش نشده است. دولت ابتدا به مقامات محلی دستور داد مردم را از سوار شدن به خودرو های در خطری که برای بررسی آورده نشده اند، منع کند.
شرکت خودروسازی بی ام و در روز دوشنبه اعلام کرد سعی دارد فراخوان را در کره جنوبی هرچه سریعتر کامل کند و به خاطر نگرانی و ناراحتی که مشتریانش متحمل شد ه اند عذرخواهی کرد.
شرکت خودروسازی بی ام و دومین برند محبوب خودروهای وارداتی در کره جنوبی در سال گذشته بود و حدود ۶۰ هزار خودرو در این کشور فروخت. این شرکت آلمانی بیش از ۲ میلیون خودرو در سراسر جهان در سال گذشته فروخت.

منبع: eghtesadonline