قیمت میلیاردی و شرایط فروش بی ام و سری ۷ در سال ۹۸

پرشیا خودرو، نمایندگی عرضه و خدمات پس از فروش BMW در ایران، بعد از گذشت چندین ماه و توقف فروش سری ۷ در بازار کشور، بار دیگر شرایط فروش این اتومبیل لوکس آلمانی را برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ و همچنین ویژه فروردین ماه امسال آغاز کرده است که جزییات قیمت و شرایط فروش آن به شرح زیر خواهد بود.
باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی پرشیا خودرو، می‌توان شرایط فروش این اتومبیل را به صورت نقدی و با موعد تحویل ۳۰ روزه برای تمامی مدل‌ها توصیف کرد که با قیمت‌های میلیاردی و در آپشن‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌شود که جزییات آن به شرح زیر است، ولی قبل از آن باید توجه داشت که شرکت پرشیا خودرو این آلمانی لوکس را در مدل های ۲۰۱۷ به مشتریان خود عرضه می کند.

– سدان ۷۳۰Li مدل ۲۰۱۷ در تیپ Legacy Lounge با قیمت نهایی ۳ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان
– سدان ۷۳۰Li مدل ۲۰۱۷ در تیپ Legacy Sport Lounge 19 با قیمت نهایی ۳ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان
– سدان ۷۳۰Li مدل ۲۰۱۷ در تیپ Legacy Sport Lounge 21 با قیمت نهایی ۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان
– سدان ۷۳۰Li مدل ۲۰۱۷ در تیپ Indiviual با قیمت نهایی ۳ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان

خودروی BMW 730Li در زیر کاپوت خود به یک پیشرانه‌ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مجهز شده است که می‌تواند حداکثر قدرت ۲۵۸ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متری تولید کند.
موتور جدید ۲ لیتری توربوشارژر ارائه شده بر روی سری ۷ تنها با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد که شتابی صفر تا صد ۶٫۳ ثانیه‌ را به ارمغان خواهد آورد و این در حالی است که تنها ۰٫۸ ثانیه کندتر از مدل ۷۴۰i به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
از لحاظ بهره ‌وری و اقتصاد سوخت هم این پیشرانه عملکردی فوق العاده داشته و توانسته با مصرف تنها ۵٫۸ لیتر سوخت به طور متوسط تا مسافتی ۱۰۰ کیلومتر دوام بیاورد و در کنار آن، حداکثر ۱۳۴ گرم گازهای آلاینده در هر کیلومتر تولید کند.
این پیشرانه چهار سیلندر همچنین برای اولین بار است که در چنین خودرویی استفاده شده و پیش از این به همراه موتوری الکتریکی در مدل ۷۴۰e انجام وظیفه می‌کرد. در ابتدا هم قرار بود ب ام و سری ۷ با پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری تنها در بازار چین عرضه شود، ولی حالا به واسطه پرشیا خودرو راهی بازار کشور خودمان هم شده است.